Kräsen

Hon är så kräsen lilla damen här så jag vet inte hur hon nånsinn ska börja äta vanlig mat snart. Köpte en ny fruktpuré åt henne,för den jag hade hemma gillade hon inte. Nu köpte jag nån tropisk mangomix,tänkte det låter ju gott det kommer hon nog säkert gilla. Jo tjii fick jag! En sked sen var det färdigt,då ville hon inte öppna munnen mer. Vet inte varför hon inte gillar dom men jag tror det är för surt det är ju inget socker i dom. Men vi hade en puré här tidigare som hon åt och det var Mango med lite päron i ,den gillade hon skarpt fast den innehåller ju inte heller nåt socker hmm ja hon e svår flörtad, hon kan ju inte bara leva på gröt det blir ju så enformigt tycker man ju.

I dag har vi varit så duktiga jag och Julia att vi har stigit upp kl 8 på morgonen och tvättat och det tog ju några timmar. Var ju ett väldigt passande väder för det också,spöregn! Och så har jag bakat lite inför mitt lilla "kalas" eller va man ska kalla det. Jag fyller ju år på måndag fast gästerna kommer ju på söndag då alla börjar jobba på måndan,bli väl att jag tar och gör en tårta också fast det blir nog lite längre fram i veckan. Är så himla nyfiken att se vad R kommer att köpa till mig i present ska bli spännande att se vad han hittar på :-)

Mina föräldrar ska resa till Stockholm nu i slutet på augusti. Fasen va fuskit! Jag vill ju också ut och resa,nåja den dagen kommer väl också nån gång kanske när J blivit lite större. Hade önskat att jag och R hunnit resa lite innan vi fått J för han har aldrig varit utomlands förr. Fast nog kan man ju resa med barn också det är ju klart.

Måste bara få säga en sak, såna som ska lägga sig i hur man sköter om sina barn. Alltså mammor som klankar ner på varandra om hur man sköter om sitt barn och snackar en massa skit. Nu har inte jag råkat ut för det men läste om det på en blogg. Herregud säger jag bara! Sköter jag mitt så sköter du ditt,ingen ska fan läga sig i om hur jag sköter om mitt barn. Jag vet att jag inte vet allt om hur man tar han om ett barn,men jag vet vad som är bäst för mitt barn. Klart jag tar emot tips,det är alltid bra och roligt att få men inte till överdrift. Ville bara få det sagt! Vill jag ge barnet saft när det är törstigt så gör jag det. Int för att jag nu skulle göra det för jag tycker det är lite tokigt, tog det bara som ett exempel.

Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0