Weho

Hej hopp!

Har hänt lite saker både roliga och mindre roliga. Det mindre roligare vill jag inte berätta än i af. Men det roliga är att lilla Julia har fått en tand....ett litet risgryn :-) Upptäckte det i går,man ser den lite grann och så känner man att det sticker upp nåt vasst på underkäken. Så det är därför som hon har varit så orolig och grinig de senaste dagarna. Man får gå och bära runt med henne typ hela tiden för nästan direkt man lägger ner henne så börjar hon skrika. Stackarn har haft ont i munnen.

Var i stugan i går,det var mysigt och härligt väder. Pappa min tog ett par fina bilder på mig och Julia också som jag kan visa sen. Skulle egentligen har sovit där i stugan också men vi hade inte nog med blöjor med oss till Julia så det gick inte.


I söndags var vi till Lindex och hämtade ut ett gåvo paket från Libero. Den ger dom till alla som är medlem i Libero klubben. Och den får man när barnet är 6 månader vilket Julia snart är. Den innehöll en massa nytto saker till lilla J. Bl a ett par sockar,en liten boll,ett provpaket med blöjor Up & Go,våtservetter och engångshaklappar. Så det lär ju helt klart komma till användning om ett tag hon är lite liten än för endel av grejerna :-) 




I förrgår gjorde jag hemma gjorda pureér åt Julia som hon ska få börja smaka på lite smått. Just nu ger jag henne bara gröt.
Jag satt dom i såna där isblock och frös in dom vilket är smart. Så man kan ta fram lite åt gången i stället för allt på en gång. Gjorde potatis/ palsternacka och morots puré i det satt jag bröstmjölk och lite olivolja i så få se vad hon kommer tycka om det. Nåja nu är det snart dax att gå sova...

Ha det gott alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0