JAA....

Äntligen har det kommit lite snö på marken, nu är det ju lite ljusare här ute,skönt. Så nu kan Julia åka pulka,fast måste såklart köpa en först innan det kan inträffa hehe. Var ju till IKEA i söndags och det blev lite shoppande bl a en fårpäls som jag tänkte att man kan ha i pulkan så det inte blir så kallt om hennes lilla rumpa. Och pet skydd ett måste nu när hon börjat krypa runt som bara den och ska pilla överallt. Och så fick Julia ett par nya fina skor med kardborre,i rosa såklart. De fick hon av sin mormor och morfar och det tackar vi för så jätte mycket. Hade det allmänt trevligt. Fick även reda på att en av mina farbröder ska bli pappa nu i februari. En liten kille blir det. Kul! :-)

Var till läkaren i dag angående mitt eksem och jag fick en hel drös med salvor och krämer utskrivet så nu är det bara smörja smörja smörja för det här skitet ska bort NU!! Angående mina blåmärken så blev jag inte mycke klokare av vad det kan vara. Nej han hade inte "tid" kolla på dom,utan jag måste boka en till tid enkomt för att kolla upp bara det. Man får tydligen inte komma med flera "problem" samtidigt. *suck*

Är i Kalix nu,ska nämligen på min älskade farmors begravning i morgon. Usch tycker det är så jobbigt gå på sånt men man måste ju såklart för att hedra hennes minne. Den hålls i Karungi. Det är en liten by utanför Haparanda.  Julia och Richard är hemma i Luleå. Vill inte ta med henne på en sån tillställning,vore ju inte så lyckat om hon skulle få ett skrik anfall mitt i själva ceremonin. Så de två är ensamen för första gången en hel natt (kanske två). Kommer nog gå bra tror jag,hon är ju snäll. Fast när hon har ont i munnen kan hon vara grinig. Är nämligen en till tand på gång så hon har haft feber från och till i helgen. Och i dag också.

Åkte buss hit till Kalix,tusan vad länge sen man gjorde det. Kändes lite konstigt hehe. Åker ju alltid bil. Men nu är våran bil trasig så då går den ju såkart inte att köra iaf inte nå längre sträckor. Ska på verkstan med den i morgon så det blir fixat nån gång. Jäkla bil skräll som ska gå sönder jämt och ständigt. Kostar bara en massa pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0