Vaccinering

Har inte blivit så mkt bloggande från min sida den senaste tiden,har helt enkelt inte känt mig speciellt motiverad till att skriva. Vet inte varför men det har ju hänt endel saker också. Är ju typ en vecka sedan farmor begravdes,har redan gått en vecka,shitt! Men i af så gick begravningen bra eller vad man nu ska kalla det,fint och minnesfullt och väldigt personlig. Jag kommer sakna farmor även fast hon nu var så sjuk senaste tiden. Men nu har hon ju äntligen funnit ro tillsamans med farfar och en dotter. Vila i frid bästa farmor!

Jag var ju borta från Julia i hela 2 dagar förra veckan pg a begravningen då. Visst var det skönt vara barnfri i några dagar,som en liten semester typ men Oj vad jag saknade henne de dagar jag var borta. När man är ifrån sitt barn sådär så inser man verkligen hur mkt man älskar sitt barn. Mammas lilla plutt! Men det hade gått så bra för Richard att vara hemma med henne,vilket var great. Jag är stolt över att han klarade av det inte för att jag tvivlade men ändå.

I dag har vi varit till BVC och vaccinerat Julia mot svinis. Har ännu i kväll inte märkt nån biverkning förutom lite feber. Hoppas hon klarar sig mot biverkningarna,mamma gillar inte när barnet är "sjuk". Och samtidigt så passade vi på att väga och mäta henne  det var den s .k 10 månaders kontrollen. Hon väger nu 7900 gr och är 72 cm lång. "En lång och slank tjej som sin mamma"-som våran BM alltid säger ;-)

Varken jag eller Richard vet hur vi ska göra med vaccinet. Huvudsaken är ju ia f att hon nu har fått den. Om hon hade blivit sjuk i svinis så hade jag nog aldrig förlåtit mig själv för att inte gett henne vaccinet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0