Växhuset

Usch vad trött jag är,somnar snart här jag sitter. Nå ia f så har jag och Julia varit på Växhuset en stund i dag. Det var typ inga barn där utan vi var typ ensamma med pedagogerna eller va de nu kallar sig. Verkar vara ett himla mysigt ställe,där kan man göra mat åt barnen och åt sig själv får man köpa fika. Sångstunder har de också. Men nu har de julstängt och öppnar den 11 januari igen så dit ska vi gå flera gånger då det kanske är lite mer barn så Julia får leka lite. Hon fick även med sig en julklapp hem vilket var snällt tycker jag. En blå liten flodhäst som piper :-)

Sen efter det var det dax för Julia att sova så jag trotsade kylan igen och gick på en promenad,snurrade runt lite överallt. Och jag svettades ta mig fan! För den där mössan som jag har den är gjord av Älgskinn så den är svin varm. Nåja bättre svettas än frysa tycker jag. Och Julia bäddade jag ner i vagnen med filtar så hon inte skulle frysa hon heller.

Sen i kväll så kom ju min pappa och lillebror på besök,med hemlagad mat och allt. Var supergott! Och alltid trevligt med långväga besök :-) Kul träffa brorsan igen också.

Stackars Julia slog sig i bords kanten med pannan före så hon blev alldeles blå och fick en stor bula där. Oj va ont det måste ha gjort! Man får verkligen vara på helspänn numera eftersom hon hela tiden ska ställa sig upp mot nästan allt hon ser och det är ju som sagt rätt så ostadigt än när hon står. Ibland blir hon ju rädd och börjar gråta för hon märker att vi inte är där och hjälper henne. Inte lätt att vara liten,den lilla kroppen är så utsatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0