Hemma

Åter hemma igen! Har varit i stugan sen i fredags. Och vi har haft det så trevligt och mysigt.  Har åkt lite båt och fiskat och nog fick men en hel del fisk fast bara små fiskar som inte går att äta. I går åkte vi alla ( jag,Richard, Julia, min mamma och pappa till Haparanda en sväng och besökte då så klart Ikea och där blev det handlat lite smått och gott såna där välbehövliga saker som man aldrig kan ha för mycket av. Och så käkade vi en god middag där på Ikea också.

Var ju så himla fin kväll i går och varmt för den delen! Tog fina bilder från stugan som ni ska få se. Julia har varit så duktig i dag hon åt en stor portion med havregröt smaksatt med banan och päron det tyckte hon var så gott. Gröt gillar hon bäst, är lite svårare få henne att äta dom här pureérna med potatis,morot och palsternacka i. Fast det är ju ingen brådis med det än. Och så hade J:s mormor köpt majsbågar dom gillade hon också för de smälter väldigt lätt i munnen så e är lätta att äta för henne :-) Hon hade även köpt en jätte söt body åt lilla J som hon kan ha nu och det tackar vi för!

I dag har vi inte gjort så mycke ansträngande: vi har läst,sett på tv åkt in till Töre en sväng för att handla, lekt med Julia
och ätit en väldigt god middag. Mamma gjorde även en blåbärspaj till efterrätt fast den orkade jag inte äta nåt av för jag blev så himla mätt efter midda´n  som bestod av grillad fläskfilé och pastasallad, mums!

I morgon är en annan dag så få se vad jag och lilla J hittar på. Pappa R jobbar till kl 15 så vi blir ensamma ett tag! Kanske en runda runt Skurholmen eller så.


Bild tagen från stugan i gårkväll!



Tidigare på dagen!


Och såklart en bild på min lilla solstråle :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0