Hej igen!

Hoppas ni alla har haft en trevlig midsommar! Vi spenderade midsommaraftonen i stugan,det var himla trevligt som alltid. Men lite trist väder som jag förstod det skulle bli. Vi var hela 12 st och hur mycket mat som helst hade mamma gjort, hon hade verkligen inte legat på latsidan. Hon är duktig. Man kunde ju inte äta av allt då hade man ju storknat hehe. Men gott som tusan var det. Till efterrätt så hade min yngre bror Johan gjort en slags Crépes tårta som ingen av oss garanterat aldrig ätit och den var jätte god. Han är verkligen duktig på att laga mat. Han skulle kunna bli kock helt klart. Och såklart så hade mamma gjort gräddtårta med jordgubbar inte att förglömmas det är ju bara ett måste på midsommar. Och så hade Hanna gjort en midsommarstång vilket vi aldrig gjort förr så de var jätte fint gjort,med blommor och hela köret, fast ingen dans runt stången blev det ;-)

Sen gick vi en bit upp i skogen för att röra på oss lite men det gick inte gå långt för det var så mycket mygg så man stod inte ut nån längre stund. Julia fick ju såkart komma med fast det var lite dumt gjort av mig att ta med henne för hon blev myggbiten så hon har fått endel myggbett på kroppen men de verkar inte klia nåt för henne så det är ju tur det. I går gjorde vi inte mycke,vi tog oss en liten promenad mellan regnskurarna och sen på kvällen så kollade vi på Sommarkrysset på tv.

I kväll blir det nog kanske att jag tvättar fönstren,skulle verkligen behövas för de ser fördjävliga ut. Skulle behöva få det gjort innan dopet nästa helg. Julia ligger och sover nu hon är helt slut min lill gumma. Fast hon har sovit hela natten faktiskt. Vilket är så skönt,alla har det inte så har man ju hört. Ne nu ska jag gå fixa lite käk...

Ha en fortsatt trevlig kväll därute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0