Dopet gick braaa

Nu har jag tyvärr inga bilder ännu att via från dopet i lördags. R har fört över alla bilderna på sin dator. Ska blogga från hans dator nån dag då han har igång den så ska jag visa hur stilig Julia var. Fick ju låna dop klänningen  från Hanna som hennes mamma har sytt,den är bara så fin. Tack så mycke för lånet!  Dopet i sig gick jätte bra. Julia var så snäll hon lät ingenting och alla var så imponerade av henne. Men jag förstod att hon inte skulle låta nåt för hon gillar ju att vara i famnen då... låter hon aldrig. Och för jag som skulle läsa en dikt gick det också bra för,fast jag vet int om det hördes nåt har glömt fråga mor och far :-)  Sara Julia är nu hennes officiella namn plus mitt efternamn då för er som undrar.

Efter själva dopet gick vi alla till församlingsgården och åt tårta och delade ut dop presenterna. Hon fick så mycke fina saker som te x : "min första bok". 2 st halsband  med berlocker,bestick, presentkort på PoP...m.m. Och  inte att förglömma så fick hon en fond av sin morfar där pengar kommer sättas in varje månad till hon blir 18 år då hon själv har ansvaret för kontot. Kommer bli en hel del pengar innan dess inte illa det. Vill tacka alla för de fina presenterna. Tack! ♥

Har varit grymt varmt de senaste dagarna,tur vi har en fläkt att sätta på golvet  svalkar så skönt  när det blåser. Vi ska förresten i veckan ta och sätta bort liggdelen till vagnen och ta sittdelen istället så kommer hon upp lite mer i vagnen och se mer det kommer hon säkert tycka om :-)

Nu är det mat och läggningsdags för lill plutten. Jag är vaken och väntar på att R slutar jobbet kl 24. Ha de gott alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0