Tokfia

Min pappa blev riktigt rörd över mitt inlägg som var tillängnat farmor. Vilket jag blev väldigt glad av att höra,det betyder mycket. I fredags så hade vi en myskväll här hemma med Idol,pizza och dyligt,fast det är bara jag som ser Idol så Julia fick hålla mig sällskap även fast hon inte tyckte det var så intressant. På lördag åkte jag och J till Kalix för att hälsa på min mamma och pappa,för att R skulle ha en "filmkväll" här hemma hos oss med några kompisar. På lördagskvällen hälsade vi på min brors sambos föräldrar och fikade hembakat fikabröd och fruktsallad. Gott gott var det och trevligt. J trivdes som fisken i vattnet,hon sprang och jagade Vidar hela tiden,tror han blev lite irriterad efter en stund :-)

På söndag åkte vi till min mormor och hälsade på. Och hon blev så glad över att få träffa Julia,så de ha kramats och gosat med varandra hihi,mysigt. Hon fick även 100 kr av mormor så av det ska vi åka och köpa henne en ny leksak,kan nog bli lite enformigt med dom hon redan har. Sen åkte vi till min brorsa och käkade hare och orre gryta med ris till och det var jätte gott,är en speciell smak på harkött väldigt mycke vilt smak. Inte alla som gillar det dock.

I dag så lagade jag en riktig gryta av älgkött allt från skratch, i den hade jag svamp,morötter,stek lök, enbär,lagerblad och buljong. Till det åt vi potatis och det var riktigt gott. Fast vi inte har nån stek gryta så gick det att äta,tror det blir lite annorlunda med stekgrytan än med en kastrull men man tager vad man haver. Första gången jag lagar detta så jag är lite impad av mig själv faktiskt.


Julia har varit så grinig hela helgen. I lördags natt så sov hon inte mycke,vaknade flera gånger och grät. Denna natt sov hon desto bättre somna 24 och sov till 11 på morgonen,men hon hade mycke sömn att ta igen så jag lät henne få sova. Är troligtvis tänderna som spökat för hon har haft feber hela helgen,är en till på gång brevid den på över käken så hon har säkert haft rejält ont där. Stackarn har varit otröstlig.

Det har hänt så mycket med Julia nu dessa dagar,varje dag som går så gör hon framsteg, nu kan hon sätta sig upp från liggandes hur enkelt som helst och tenderar till att vilja krypa fast inte riktigt än är en bit kvar men snart så. Vi har ju fått sänka liggdelen i hennes säng nu för hon kunde ibland ställa sig upp i sängen,vilket är livs farligt. Fast hon tyckte det var så roligt,då skrattade hon och var så nöjd med att ha klarat av det. Tokfian! :-)




Julia blev 9 månader i går. Grattis mammas lilla gumma!



Kommentarer
Postat av: mormor

Lillan är så go och söt....

2009-11-19 @ 18:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0