Helgen som varit

Ja nu är det ju ett tag sen sist man skrev här,har helt enkelt inte känt för att blogga,har gjort så mycke annat roligt. I fredags så tvättade vi halva dagen sen for vi till "sväris" och åt middag och åkte till kyrkogården för att tända lite ljus på graven.

I lördags så åkte vi till Kalix och bestämde hux flux att gå ut på krogen så jag lånade kläder av min mamma,är ju himla praktiskt att ha ungefär samma storlek på både kläder och skor för jag lånade även hennes skinn stövlar,kändes ju lite ovant måst jag säga. Har aldrig ägt eller knappt använt såna så det va kul med nåt nytt. Ja min mamma och pappa var barnvakt åt Julia och det gick så bra,typ direkt vi for så hade hon somnat.
Hade inget dricka hemma så man var hel nykter när man gick ut kändes lite konstigt, har man aldrig gjort förr. Har inte druckit alkohol på kanske 1,5 år  men det gick bra,drack så där lagom mycket. Vill ju inte att kroppen ska få sig en shock :-) Men himla kul hade vi jag och Richard,även min pappa anslöt sig och det var ju också så himla kul,var nämligen ett lokalt live band som spelade där som heter No Hablas-som är mycket duktiga och populära. Kan ju säga att medelåldern var lite högre än vad det brukar vara på t ex Cleo men samtidigt skönt att för en gång skull slippa en massa fjortisar.

Nu i helgen så var det ca 2 år sen jag och Richard träffades för första gången,det exakta datumet av när vi blev tillsammans på riktigt så att säga vet jag inte exakt. Och i går den 1:a November så är det exakt 1 år sen sist vi flyttade in i denna lägenhet,tänk va tiden går fort! 

I går när vi fortfarande var i Kalix så åkte vi allihopa ut i skogen,grillade korv och fikade och det var himla mysigt. Även fast man frös om fötterna. Samtidigt så hörde vi på hardrev. Blev dock ingen skjuten hare denna gång,men han är så duktig Sven- (the dog). Inte ofta man är ute i skog och mark borde man göra mer,så nyttigt för välbefinnandet. Har ju varit där mycke förr när man var liten då min pappa är en inbiten jägare och skogsmänniska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0