What´s wrong?

Hmm vad är det med folk egentligen. Jag var på en kvälls promenad och vet inte i hur många hus jag har sett folk som redan har satt upp julgranen,ljus staken,advent stjärnan mm. Inomhus. Nu låter jag som värsta fönstertittaren men det är jag inte,jag är bara lite nyfiken av mig gillar att se hur folk har det i deras hem ;-) 

Visst längtar jag också efter julen. Men för det så sätter jag inte upp allt det där redan nu alltså det är typ 4 veckor till julafton,nä nån måtta få det väl ändå vara. Jag brukar ha 1:a advent,som den dagen jag tar fram julpyntet,det känns som mer rätt på nå sätt. Och i affärerna börjar de redan i oktober med att pynta och sälja jul prydnader,det är fan inte klokt,förstör ju julstämmningen tycker jag. De börjar tidigare och tidigare för varje år. Snart börjar de väl jul pynta i Augusti månad. Oh gosh!


I helgen eller närmare bestämt i går så kröp Julia för första gången,hon jagade en boll och det såg så gulligt ut. Och så mitt i allt så sätter hon sig ner och vilar en stund och så fortsätter hon,gullig plutten min. Har annars inte hänt nåt speciellt i helgen. R har jobbat och vi har varit hemma. Mina föräldar var hit en stund och hälsade på i går.Trevligt! Och så har vi tagit promenader i fina vädret och busat här hemma. Fast i dag har hon varit så grinig så mamma håller på bryta ihop,vet inte varför men hon har väl kanske haft ont i munnen.

Mammas lilla busfrö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0