Jag Kräsen

Vilken härlig dag det har varit i dag här i Luleå. Solen har lyst på oss hela dagen i stort sett och det har varit vå varmt. Jag och Julia har varit och gjort stan osäker i dag. Är ju som ute efter ett par nya skor åt mig själv nu till vintern. Fast jag vet inte om jag ska köpa mig "vanliga" vinter skor eller sneakers. Såg ett par på Scorett. Det var jätte fina stövel aktiga saker med halv kort skaft kan man väl säga. Svart skinn imitation med vit sula och super sköna. Kostade bara 400 kr. Är inte så farligt dyrt för ett par skor tycker jag. Ska fundera tills måndag hur jag ska göra. Var så stressad när jag gick i affärer och provade kläder och skor för J blev less efter ett tag  och börja skrika och då går det inte göra nåt annat än att ta upp henne i famnen. Så R måste vara med mig det går inte vara själv med henne. Så därför vart det inget köp idag.

Prövade ett par vanliga leggings på H&M som satt bra och var jätte sköna men då tänkte jag att va fan ska jag med det nu när snön snart kommer. Jag fryser ju ihjäl då *suck* Så det sket sig. Kärade ner mig i en Starwars t-shirt också få se hur jag gör med den. Jag vill nog ha kläder som inte finns tror jag. De ska sitta på ett speciellt sätt de ska vara på ett speciellt sätt och så ska de se ut  på ett speciellt sätt. Komplicerat det där. I lands problem kallas det väl? Är man kräsen så är man.

Annars har det inte hänt så mycket mer i dag. Lagat mat och härjat med Julia. Introducerade för henne en ny maträtt till middag i dag. Spaghetti med tomat och mozzarella ost. Helt vegetariskt alltså,och det gillade hon bannemej! Kul va?! Var också från märket HIPP! :)

"Sväris" var hit i kvälll och satt upp våran tidningshylla som vi köpte på IKEA sist och det blev skit nice. Och så satt vi fast en skruv i taket i v-rummet,är till lilla J:s hoppgunga som vi ännu inte fått upp. Fattas bara en karbinhake så är det komplett. Vi har inga karmar runt dörrarna så vi har inte kunnat sätta upp den på det vanliga viset. Tror hon kommer älska sitta i den där gungan eftersom hon gillar att hoppa och studsa som en boll hela tiden nästan :)

Och som jag har letat efter fingerfärg,och nu har jag äntligen hittat det. På Tiimari av alla ställen! Fanns i flera olika färger men jag tog i svart. Så nu nån kväll ska vi ta och måla J och försöka få fina avtryck av fötter och händer. Tror inte det kommer bli den lättaste uppgiften men men det kommer nog gå bra,bara man hjälps åt.

Julia vaknade vid 8.30 i morse kanske. Somnde nu kl 21.00. Duktigt gjort av henne. Men hon var nog trött för hon har inte sovit mycke i dag. Ska bli intressant se när hon vaknar i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0