BVC rapport (7 månader)

I dag så har vi varit och valt ut 2 st kort på Julia. Det blev fina kort så det var väldigt svårt välja ut de "bästa". Hehe hon såg nästan likadan ut i ansiktet på alla kort som ett stenansikte typ. Bara händerna som var på lite olika ställen. Men hon var ändå så sööt min lilla gumma :-) Och dyrt är det med kort ,fasen bara de 2 små vi ska ha går på 350 spänn en i  färg och en i svartvit. Vad fint det skulle vara med ett slags kollage men det gick ju på 1600 kr! Skulle vara roligt ge sådant åt folk i julklapp som åt min mormor te x men satans inte  vi har råd med det just nu tyvärr. Så kanske att den som vill ha kort på henne får köpa det själv. Nåja vi får väl se,korten kommer väl ligga inne ett tag i deras  (fotografens) system.


Sen har vi också varit till BVC med gumman för att väga och mäta henne.

Nu väger hon 6730
67 cm lång över havet
42.2 cm runt huvudet

Barnmorskan tycker att hon ännu är lite för tunn att hon skulle behöva väga lite mer. Så vi får köra på nu med mycke gröt och lite Lasagne som hon ändå tycker är helt ok,får i henne kanske 3 msk ungefär vilket är bra. Ska försöka ta mig tid att laga egen mat åt henne så det smakar lite mer,fast det gäller att ha tid och ork till det också,fasen känns som att man inte hinner med nånting numer. Har både mig själv och henne att tänka på,och givetvis går ju hon i första hand det är ju en mammas plikt att göra det.

Jag och Julia är ensam hemma till i morgon,pappa R är på kalas hos en kompis som fyller år i dag. Kompisen bor ute i Ersnäs så R tar sig inte hem. Jag har ju J som sover här hemma och vill inte väcka henne för att åka och hämta han. Så det blir första natten ensam här utan papi,känns lite konstigt och tomt men det kommer nog gå bra eller det gör det :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0