Jul och nyår

Jul och nyårsfirandet har varit hur mysigt som helst kan jag säga. Även fast nu jag, Julia och Richard spenderade både jul och nyår på var sitt håll. Julia var med mig då. Var helt enkelt så att vi båda ville fira med vår respektive familj så det är bara och gilla läget men det gick bra det med. Julafton spenderade jag och J hemma hos min bror med familj och det var så mysigt,tomten kom ju såklart och hälsade på oss också för vi alla hade ju varit så snälla för mycket paket var det under granen. Julia reagerade inte ett dugg på tomten,hon bara tittade med stora ögon och såg allmänt obrydd ut. Annat var det med hennes Kusin Vidar som sprang undan och gömde sig när tomten kom,hihi go ungen men paket ville han ha ;-)

Julia fick bl a 3 st hundar som kan gå,hoppa,göra volter,skälla,vifta på svansen,tugga på ben mm.mm. Ja det var ju lite komiskt ändå. Hon fick ena hunden av oss (jag och R), av sin morbror Johan och hans flickvän och så av sin farfar så nu har hon typ en hel kennel ;-) Så fick hon lite kläder,lära gåvagn,pengar,presentkort på POP,en fleece filt och bokstäver i hennes namn gjort av trä som man kan sätta fast på hennes rums dörr. Själv fick man bl a nya sneakers,presentkort på H&M,elvisp,dammsugare. Jag är så nöjd med mina julklappar. Vill tacka alla så mkt för de fina julklapparna. Tack ni är bäst!

Nyår spenderade jag och J också hos min bror med familj. Vi åt gott och hade det allmänt mysigt. Min bror Johan hade lagat älg filé med nå slags potatis till och det var suuper gott,han är verkligen en hejjare i köket!

Vi smällde inga raketer,har inte gjort det på flera år eftersom min bror T har hunden Sven och han är livrädd för raketer och smällare,stackaren var helt förstörd vi tolvslaget,hjälpte inte fast vi hade musik på hög volym. Sven sov nog oroligt sen den natten skulle jag tro. Tyckte ändå det var ovanligt lite smällare i år än vad det brukar vara vilket jag tycker är bra. Av vilken anledning kan man ju undra,kanske finanskrisen som slagit till. Nåja whatever!

Julia har varit lite små förkyld i några dagar och i veckan har hon haft hög feber och varit dålig i magen,men denna gång misstänker jag att det är nå tänder på gång,stackars liten har haft så ont!

Ja det är ju ganska lätt för min del att summera 2009. Det året då Julia kom till oss,då vi äntligen fick träffa våran lilla ängel en vecka efter utsatt tid. Var så fiin där hon låg på mammas bröst när hon just var nyfödd och tittade försynt med stora ögon,vilken känsla alltså,det går inte beskriva. Den dagen var en början på mitt nya liv som mamma. Den dagen den 15 februari 2009 kommer jag aldrig glömma,då min älskade lilla dotter kom till världen. Åh vad mamma älskar dig Julia!♥






 


Julia tar emot paket av tomten


Och med detta vill vi önska en god fortsättning på det nya året!


Kommentarer
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-07 @ 04:16:06
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0