Long time ago....

Hej svejs!

Blir inte att jag skriver så ofta numer,men det är väl så när det är sommar då är man mer ute än inne. Blogglusten sviktar också helt enkelt.

I tisdags var vi (jag,Richard,Julia och svärfar) till Lycksele Djurpark. Såg massa olika djur,endel var för skygga så dom såg man inte skymten av så det var ju lite trist. Men Julia trivdes ändå. Hon sa vovov och pipi åt alla djur hehe. Men björn ungarna var ändå roligast att se på när de busade med varandra :) 

Vi hant med en lite runda på en mini berg och dalbana som fanns där på djurparken (de har ett litet tivoli/lekpark där för er som inte visste det men den tyckte Julia var läskig,hon började stor grina stackarn. Men jag måst faktiskt hålla med om att den var lite läskig ändå. Jag hatar nämligen att åka på sånt där men var i stort sett tvungen av en viss person ;) Barnkaruseller drar jag gränsen,typ kaffekoppen eller nåt sånt det är lagomt för mig hehe.

Bil resan gick hur som helst bra ,men nog är det ganska drygt åka dit med bil på en dag,ung 70 mil så det kändes i baken att man suttit länge i en bil kan jag ju säga. Men roligt var det. Man har ju varit dit mycket som barn så man kände ju igen sig rätt så mkt. Man blev lite nostalgisk sådär hehe.


I dag har i varit till Boden för att gå på marknaden en sväng bara för att ha nåt och göra. Köpte faktiskt ett par lila "foppa" skor åt Julia i strl 21 och de är inte stora kan jag meddela typ min stortå ryms där. Såg att det t om fanns ännu mindre strl i typ 17-18 och de va sååå småa och söta de med. Kunde ju såklart inte hålla mig från att gå in på H&M en sväng och kika så där köpte jag en fin prickig T-shirt åt Julia för 49,50,som hittat och så tjusig hon blev :)

Träffade på Richards mormor på marknaden så hon bjöd oss hem till henne och där blev vi bjudna på middag. Och att vi kom och hälsade på det tror jag hon uppskattade mycket för det är inte ofta vi träffas och hon är ju så uti Julia men gamlingar är ju så de gillar små barn :)

Jag är på bättringsvägen,varit så förkyld nu i några dagar snorig o täppt i näsan. Även Julia har varit förkyld och hon snora ännu lite hon med. Är en envis bacill detta. Hoppas R klarar sig från den. Då han nästa vecka ska börja jobba igen. Han har ju haft 1 v semester denna vecka så vi har umgåts lite allihopa,mysigt värre.

Måste bara tipsa om en bra serie som heter True Blood! Se den för guds skull. Har köpt 1:a säsongen och ser den nu och jag är fast. Sååååå jävla bra serie alltså. Voj voj ögon godis så det bara smäller om det både för mig och för Richard. Vill bara se mer o mer o mer haha.

Ids inte lägga ut nå bilder från Lycksele i kväll,kommer nån annan dag jag lovar!

Har förresten kommit på ett nytt "namn" till Julia. Nämligen Jullan det är väl ett fint smeknamn om int annat :) Eller förresten det var inte  jag utan det var svärfar som kom på det och jag fastnade direkt för det namnet,etsade fast i huvudet på mig typ.

Näää nu ska jag sluta svamla och gå lägga mig i stället. Är nån som är lite speedad här kanske ;)



Kommentarer
Postat av: birgit

jullan var väl fint.....

2010-07-27 @ 19:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0