Midsommar o lite annat

På midsommarafton så for vi + svärfar till Hägnan i Gammelstad,där det årligen samlas hur mycke folk som helst för att fira midsommar tillsammans. Och ja det var folk som fan där. Det sjungdes lite visor,serverades fika och så fick man åka häst och vagn fast det gjorde inte vi. Och så fanns det lite djur där också som Julia fick se: grisar,får,getter,hästar,kaniner,tuppar och höns. Det tyckte hon var väldigt intressant,för hon säger vovovvoov till alla djur hon ser :)

Som R sa: Det påminde lite om Woodstock festivalen,folk låg i tält och på filtar lite överallt :)
Det var verkligen en hel dag för Julia, sov inte på hela dagen så hon somnade ganska så fort i går kväll. För direkt vi kom från Hägnan så åkte vi till svärfar och grillade och var där till sent på kvällen. Hade ju verkligen tur med vädret också,strålande sol hela dagen,kunde inte bli bättre.


Söta grisar



Spanar in kaninerna



I söndags var vi på ett tivoli här i stan och lät Julia åka karusell för första gången :) Och det verkade hon tycka va kul. Och så åkte även jag karusell med henne i ett litet "pariserhjul" för barn. Tyckte nog Julia var roligare än mig för jag har på senare tid blivit väldigt höjdrädd har jag märkt och jag har inte åkt karusell på ja vet int hur många år. Inte det lättaste ta bilder heller så det var tyvärr inte många bilder som blev bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0